Dersin Adı | Koçluk, Liderlik ve Kariyer Yönetimi |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTOI 220 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | Türkçe | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Ön Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Dersin amacı, öğrencilere iş ve özel yaşamlarında koçluğu doğal bir liderlik tarzı olarak ortaya koymaları yönünde gerekli koçluk yaklaşımlarını öğretmektir. Bu kapsamda öğrenciler temel koçluk becerileri ile liderlik stillerini öğreneceklerdir. Kendilerini değerleri, güçlü ve gelişim alanları ile daha iyi tanıyacaklar ve keşfettikleri kendi liderlik stillerinde koçluk yaklaşımını nasıl sergileyebileceklerini öğreneceklerdir. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste; Dönüşüm Modeli, Koçluk ve Liderlik Yetkinlikleri, Liderlik Stilleri, Özdeğerlendirme Araçları, Değerler ve Liderlikteki Önemi, Etkili İfade ve Hikaye Anlatımı Tekniği, Koçluk Araçlarını Tanıma ve Uygulama konuları işlenecektir. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Koçluk nedir, ne değildir. Koçluk yaklaşımı ile liderlikte "Dönüşüm Modeli" | Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Koaktif Koçluk. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 12-55 |
2 | Öğrenci Sunum: Etkin Dinleme; Etkin dinlemede 3 seviye; Etkin dinleme üzerine koçluk uygulaması | Öğrenci Sunumları |
3 | Etkili soru sorma teknikleri; Sınıf içi uygulama Farkındalıkta Öğrenmeye açık/Öğrenmeye kapalı zihniyet ve iç eleştirmen dengesi | Ders Notları |
4 | Öğrenci Sunum: Güçlü Yönler ve Gelişim Alanları Güçlü yönler ve gelişim alanlarının keşfi Güçlü ve gelişim alanları üzerine koçluk uygulaması | Whitworth,K. Kimsey, H. Kimsey, P. Sandahl Koaktif Koçluk. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 57-101 |
5 | Özdeğerlendirme araçları.Kendi GZFT (SWOT) analizini yapmak. | Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 120-142 |
6 | Değerler; Değerlerin keşfi; Değerler üzerine koçluk uygulaması | Ders Notları |
7 | Liderlik ve koçluğun liderlikteki önemi; Koçluk yaklaşımı ile etkili liderlik yetkinlikleri; Liderlik Stilleri; Sınıf içi uygulama | R.Boyatzis A.McKee Yeni Liderler. Liderlik ve Cesaret Yazar, Nobel Yayınları. Bölüm 1 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğrenci Sunum-Liderlikte Etki yaratmak Liderlikte etki yaratmak. Etkili ifade etmek Liderlikte hikaye anlatımı teknikleri | Öğrenci Sunumları |
10 | Öğrenci Sunum: Hikaye Anlatımı Tekniği ile Vizyon Konuşması; Geri bildirim ve ileri bildirim | Öğrenci Sunumları |
11 | Değerlerle yönetim ve çalışan bağlılığı Yönetim ve koçluk Yaklaşımı: Kariyer yönetimi, performans yönetimi ve gelişim planlamada koçluk yaklaşımı | R.Boyatzis A.McKee Yeni Liderler. Koçluk Okulu (Profesyonel Koçluğun Yöntemleri), Servet Kitabevi sf 142-170 |
12 | Koçluk Araçları:"Seçim Çarkı" ve "Beyin Fırtınası" Koçluk uygulaması | Ders Notları |
13 | Proje Sunumları | |
14 | Uygulama: Öğrencilerin birbirleri ile koçluk görüşmesi yapması | |
15 | Tekrar | |
16 | Tekrar |
Ders Kitabı | Ders notları ve Powerpoint sunumları |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | ||
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 35 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | 1 | 65 |
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 2 | 100 |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 15 | 3 | 45 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 7 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | |||
Proje | |||
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | 1 | 15 | |
Final Sınavı | |||
Toplam | 115 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | İş sağlığı ve güvenliği alanına temel oluşturan kavram, yöntem ve araçlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
2 | İş sağlığı ve güvenliği konusunda yasal mevzuatı takip eder, yorumlar ve uygular. | |||||
3 | Kimyasalların tehlikeleri konusunda bilgi sahibi olup ve risk analizleri yapar. | |||||
4 | Maden işletmelerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit edebilir. | |||||
5 | Makineler, teçhizatlar ve koruyucular hakkında bilgi sahibidir. | |||||
6 | Yangından korunma konusunda bilgi sahibi olarak yangınla mücadele sürecini düzenler. | |||||
7 | Kişisel koruyucu ve donanımlar hakkında bilgi sahibidir. | |||||
8 | Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olup, mesleğin gereği olan temel hukuksal kavram bilgisine sahiptir. | |||||
9 | İş kazaları ve meslek hastalıkları hakkında bilgi sahibi olarak, işyerindeki tehlikeleri ve riskleri tespit eder, kayıt ve raporlama yapar. | |||||
10 | İngilizce’yi Avrupa Dil Portföyü A2 Genel Düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurar. | |||||
11 | İş planlaması ve organizasyonu yaparak, iş sağlığı ve güvenliği eğitimleri düzenler. | |||||
12 | Bireysel olarak ve çok disiplinli takımlarda etkin çalışabilme becerisine sahiptir ve bu becelerileri çalışma ortamında kullanır. | |||||
13 | Öğrenimini bir ileri eğitim düzeyine yönlendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest